(Ingame is hij net zo lang als de afbeelding)
Dit heeft me naast het onderzoek toch wel veel tijd gekost, maar wel super tof om te leren. Hopelijk ga ik hier zelf ook nog wat mee experimenteren in de toekomst. Beams maken is awesome! Hieronder mijn werk in Shader Forge.
Daarna ben ik bezig geweest met de animatie. Ik had verschillende afbeeldingen in verschillende kleuren gemaakt en dan geanimeerd in Unity. Voor mijn gevoel krijg je dan erg dat spletter gevoel wat de bedoeling was.
Als derde kwam het particle systeem voor de chunks. Ik heb eigenlijk heel lang lopen kloten in het particle systeem tot ik een tof eind resultaat was. Iemand raden me aan om er gewoon even in te werken en kijken wat alles doet. Zo ontdek je coole effecten. Dit zijn mijn uiteindelijke instellingen voor mijn particles.
Als laatste keek ik naar de mogelijkheid voor een optimalisatie. Ik kwam al snel op het kompressen van mijn art. Zo kun je opmerkelijk veel ruimte besparen in geheugen. Echter kwam ik vandaag(14-08-2017) net voor het inleveren er achter dat mijn unity file niet de nieuwe files had opgeslagen dus kan ik helaas wel weinig van laten zien. Ik heb nog wel de resultaten van de file compress.
Uiteindelijk zie je wel dat het best veel procent scheelt aan ruimte dat je bespaard. Natuurlijk niet in zulke kleine projecten als die ik tot nu toe gemaakt hebt. Maar als je dit vergelijkt met grotere projecten praat je toch wel over veel minder geheugen.
Om te compressen heb ik deze website gebruikt.
http://compressimage.toolur.com/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten