Ik moest dit blok gaan herkansen omdat ik te weinig tijd had om dit blok te combineren met Project Vrij en een depressie. Ik ben dus gaan kijken om iets te gaan maken, waarbij ik iets leer. Mezelf introduceer met Shader Forge, met particles leer werken en hoe ik dit samen met een animatie een mooi geheel van kan maken. Daarnaast wil ik graag kijken welke mogelijkheden ik heb om mijn game te kunnen optimaliseren, zonder kwaliteit te verliezen.
Ik wilde een beam aanval maken voor een monster dat we hadden in Project Vrij. Echter is het een ranzig beest, dus daar moest een ranzige aanval bij(vind ik niet erg, GORE heck yeah!). Dus bedacht ik een kots straal. Zo waren er een aantal dingen die de kots straal moest hebben om tot een mooi geheel te komen. Een loopende straal door gebruik van een panning in Shader Forge Een aantal sprites die ik moest animeren in Unity voor als uitgang waar de straal van komt en voor de impact van de straal. Dit worden schuim en slierten terugkaatsend kots(heerlijk). Daarnaast wilde ik nog een particle systeem maken die kleine chunks kots terugkaatst bij het impact punt.
Voor de optimalisatie ga ik zoeken naar een programma die mijn afbeeldingen kan kompressen en zo min mogelijk kwaliteit verliest.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten