maandag 8 mei 2017

Wat wil ik gaan doen?

Als eerste twijfelde ik enorm wat ik wilde gaan doen, ik had sowieso al minder keuzes aangezien ik een 2D omgeving had gemaakt. Echter zijn er een aantal dingen die ik toch ga proberen te doen.

Normal maps:
Het is een hele hoop werk om een licht systeem te krijgen in je 2D game/environment en niet alles vooraf te baken. Echter kun je dus ook normal maps gebruiken om een 2D plane 3D belichting te geven. Zoals Pixpil dat doet met hun game Eastward. Hieronder een GIF met het effect.


Ik wil dit gaan proberen te gebruiken voor de achterste ruimte in mijn environment. Dit stukje moet wat meer sfeer krijgen dan dat het nu heeft en wil en wat meer laten leven. De kaarshouder krijgen vlam waardoor er dus een lichtbron ontstaat(4 totaal) en een andere bron  van licht die ik zo toelicht.

Daarnaast wil ik de mockup karakters ook een normal geven en dit effect ook toepassen op de karakters, maar ga wel proberen de outlines het licht te laten negeren.

Animated textures:
Om mijn omgeving nog meer te laten leven wil ik een geanimeerde texture maken en die plaatsen in de mysterieuze kamer. Dit doe ik door een animatie te pakken en de animatie te plaatsen op een plane. Ik wil een portaal gaan maken en die plaatsten tussen de 2 kasten in de achterste kamer.



Particles:
Ik wil ook nog particles toevoegen om wat extra toe te voegen en mijn omgeving wat meer te kunnen optimaliseren. Ik wil soort vonkjes van de geanimeerde portaal af laten komen en deze laten rond zweven in de buurt van het portaal.



Texture atlasing:
Hiermee kan ik er voor zorgen dat alles sneller geladen word en de game kleiner kan worden in geheugen.

Optimalisatie:
Daarnaast wil ik mijn textures kleiner maken, maar er ook voor zorgen dat er niks verloren raakt aan de kwaliteit. Mijn textures zijn nu enorm groot, dit neemt onnodig veel ruimte in beslag. Dat is totaal niet nodig. Ik ga hierbij ook proberen te kijken of ik het zo kan downsizen dat ik bijvoorbeeld een mobile build of web build kan maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten